| Apple Podcasts | Spotify | Email
Magnus Unemyr hjälper oss med att se framtiden för marknadsföring. Det handlar om att kunna ta marknadsföringsbeslut baserat på data. Analys med machine learning möjliggör mycket som vi tidigare inte har tänkt på. Att gå från magkänsla till AI är en resa som är faktabaserad. Magnus tar e-handel som exempel och förklarar hur Amazon gör för att personalisera och skapa funktioner som är datadrivna.
OM AVSNITTET
Målgrupp: Marknadsförare, Data Science, Projektledare.
Lär dig: Automation, idéer om framtidens marknadsföring, Robotic Process Automation
LYSSNA via [Spotify], [Google Podcasts], [Apple Podcasts]
Magnus har över 100 exempel på hur du kan använda datadriven AI i din marknadsföring. I detta avsnitt får du veta mer om:
- Justera annonsbudget och köp annonser automatiskt.
- Automatisk innehållsmarknadsföring,
- CRM optimering och datainsamling.
- Machine inlärning vid e-post.
- Personaliserad e-post innehåll
Avsnittet berör också chatrobotar och hur röstbaserad marknadsföring är en del av framtiden.
I detta avsnitt får du inspiration till att börja våga ta de första tekniska stegen mot AI och samtidigt lämna hur du arbetar idag med traditionell marknadsföring. Bli mer effektiv med mindre resurser. Tuffa beslut om förändring. Men om du inte gör denna förändring så kommer din närmaste konkurrent göra det.
Magnus Unemyr, Jonas Jaani (19:08)
Magnus hemsida: www.unemyr.com
Mer avsnitt av podden EFFEKTEN:
AI- så ökar du takten. Göran Lindsjö (avsnitt 95)
AI förändrar. Johan Hallberg (avsnitt 94)
Att testa AI. Eva Holmquist. (avsnitt 92)
AI – Artificiell intelligens (avsnitt 58)
Extramaterial: SEO – Att synas på Google. Voice Search.
Effekten – digitaliseringens podcast. Gör det enklare att ta del av månadens poddavsnitt. Fyll i din mailadress här