Mediekoncerner, vad händer med dem? (avsnitt 30)

Play

För är relevant innehåll fortfarande det viktigaste, men kanalerna varierar och mottagaren bestämmer hur hen vill ta till sig innehållet. Traditionella medier ropar nu Var är du? Inte Kom hit till oss! Deras kurva möter digitala medier-kurvan. Träffa den!

Papperstidningen kan aldrig mer bli först med nyheter, man måste hitta nya roller. , Digital Produktchef på Nya Wermlands-Tidningen (), ger exempel på hur den lokala journalistiken förändras. Känslan av sammanhang och samarbete, att ta till sig och utnyttja ny teknik och att använda sociala medier på ett sant sätt, försök inte att kontrollera. Enjoy the ride!

Marthe Hem, (16:11)

Marthe Hem, Digital Produktchef Nya Wermlands-Tidningen NWT mediekoncerner
Marthe Hem

Mer material / länkar

Marthe på LinkedIn

Detta är NWT-koncernen

PRENUMERERA – podcasten Effekten.
Direktleverans – nya avsnitt: iPhone, Androide-post